Ojelerdeki Büyük Tehlikeye Dikkat

By | 15:38 Leave a Comment
Liseye giderken saç dökülmesi problemi yaşamaya başlamıştım. Saç dökülmesinin nedenlerini araştırırken bir yandan da saç dökülmesini durduracak çözümleri araştırıyordum. Saç dökülme nedeninin kansızlık gibi içeriden gelen nedenleri olduğu kadar şampuanların içerisinde bulunan zararlı kimyasallardan da kaynaklandığını öğrendim. Yaklaşık 10 yıldır da kullandığım şampuanların içeriğine dikkat ediyorum. Gür saçlara sahip olmadığım için de şampuan içerikleri benim için çok büyük bir önem arz ediyor. Gerçekten de lise dönemindeki o saç dökülmesine bir daha maruz kalmadım. Oje diyorduk nerden bu konuya geldik dediğinizi duyar gibiyim. Kullandığım ürünlerdeki zararlı kimyasallara ilk takıntım şampuanlarla başladı demeye getiriyorum aslında :) Malum güzellik uzmanı olunca da iyice bu işin içine girdim ve bildiklerimi öğrendiklerimi elimden geldiğince sizlerle paylaşmaya çalışıyorum. Gelelim ojelerde ki tehlikeye, ojelerde bulunan zararlı kimyasallara ve hangi ojeler de bu zararlı kimyasalların bulunmadığına.
ojelerdeki tehlike

Biz bayanlar için ellerimiz ve tırnaklarımızın duruşu çok önemlidir. Biçimli tırnakları, manikürlü ve ojeli tırnakları çok severiz. Peki çok sevdiğimiz bu ojelerin bazılarının sağlığımız için zararlı olduğunu biliyor muydunuz? Genelde hepimiz oje alırken sadece rengine bakmakla yetiniyoruz. Oysa ojelerin bazılarında bulunan zararlı kimyasallar kanser, astım ve üreme bozukluğuna neden olabiliyor. Peki nedir bu ojelerde ki zararlı kimyasallar; toluen, formaldehyde, BDP.

Toluen; Boya, plastik, uçak ve ayakkabı yapıştırıcılarının imalatında kullanılıyor. Bu zararlı kimyasal ojenin renginin kalıcı olması için kullanılıyor. Bu kimyasalı bulunduran ojeyi sürdüğümüzde gözeneklerimizden vücudumuza giriyor. Böylece kansızlık, karaciğer, böbrek, kas ve iskelet sistemimizi etkiliyor. Ayrıca hepatit, aşırı kansızlığa neden olabiliyor.

Formaldehyde; Tırnakların sertleşmesi için ve koruyucu olarak kullanılıyor. Derimiz ve tırnağımızla temas ettiğinde kontakt dermatit, kimyasal yanıklara neden olabiliyor. Deri, göz ve solunum sistemim tahrişlerine neden olabiliyorken fazlasına maruz kaldığımızda ise kalp ritmi düzensizliğine, akciğer şişmesine neden olabiliyor.

BDP; Çözücülere, plastiklere, kokulara koyulan bir kimyasal maddedir. Ojelere ise tırnağın kırılmasını önlemek için konuluyor. Fakat ürüme ve sinir sistemimizi zehirleyip hormonlarımızın bozulmasına neden olabiliyor.

Bu zararlı üç kimyasal maddenin bulunmadığı ojelerin bir kısmı; Sally Hansen, Yves Rocher, The Body Shop, Mavala, Chanel.

Organik ürün kullanmayı severler için organik bir oje markası olan Miss W Beaute des Ongles. Tamamen organik, ecocert sertifikalı, hayvanlar üzerinde test yapmayan bir marka. Bu üç zararlı kimyasal maddeyi barındırmadığı gibi paraben de içermiyor.

Tüm bu öğrendiklerimizden sonra artık aldığımız ojelerin renginden önce içeriğine dikkat etmemiz gerektiğini unutmamalıyız.

0 yorum :

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe