Koltuk Altı Roll-On ve Deodorantları Kansere Neden Oluyor

By | 00:48 8 comments
Günlük yaşamda en çok kullandığımız kozmetik ürünlerinden biride roll-on ve deodorantların çok da masum olmadığını biliyor muyuz? Ter kokumuzu önleyeceğiz diye sağlığımızla mı oynuyoruz?

Terlemeyi ve ter kokusunu önlemesi için rollon ve deodorantların içinde paraben ve alüminyum bulunuyor. Bu iki kimyasal ise kanserle ilişkilendiriliyor. Vücuda fazla alınan alüminyum bir süre sonra sağlık sorunlarına neden oluyor. İngiliz Bilim Adamlarının göğüs kanseri hastalarının 17 sini incelediklerinde kanser dokularında alüminyum tespit ettiler. Bu alüminyumlar roll-on ve deodorantları kol altımıza kullandığımızda zaten göğüse yakın olan kol altımızdan kolaylıkla o bölgede emiliyor. Diğer bir araştırmada ise İngiliz Bilim Adamlarının 20 kanserli tümörü incelerken 20 sinden 18 inde paraben kimyasal maddesini buldu. Bu parabenler petrolden üretiliyor.


Kanıtlanmış zararlarından dolayı paraben ve alüminyum Batı Avrupa ülkelerinde sınırlandırılmış yada yasaklanmış. Bilinçli tüketicilerin artması sebebiyle içlerinde paraben ve alüminyum olmayan roll-on ve deodorantlar üretilmeye başlanmış. Bizlerde bilinçli tüketici olur ve içlerinde paraben ve alüminyum bulunan roll-onları almazsak bizim ülkemizde de birşeyler değişebilir. Gerçi bizim ülkemizde de bir iki markada parabensiz ve alüminyumsuz roll-onlar mevcut. Fakat fiyatlar oldukça yüksek. Ben en uygununu Yves Rocher da buldum. Fakat kokuları pek de güzel değil hatta çirkin bile diyebilirim. Daha fazla seçeneğe sahip olmalıyız ve daha uygun fiyatlarda almalıyız bu ürünleri. Bu yüzden lütfen aldığımız ürünlerin arkasını okuyalım ve içlerinde bu zararlı kimyasallar varsa almayalım.

Kızlar bence içinde zararlı kimyasallar olmasa da roll-on ve dedorant kullanmayı azaltmalıyız. Özellikle kış aylarında hiç hiç kullanmamalıyız. Zaten havalar yeterince soğuk terlemeye pek fırsatımız yok. Ben yazın bile artık çok uzun dışarıda kalmayacaksam kullanmıyorum. Her gün duşumuzu alırsak bence gerek kalmaz. Hatta terlesek bile sağlığımızdan önemli değil ya. Bu kadar çok meme kanserinin arttığı bu dönemlerde sağlığımız her şeyden önemli olmalı diye düşünüyorum.

8 yorum : Leave Your Comments

  1. çok doğru gerçekten de kanser çoğaldı..yani terlemeyi tercih etmeliyiz..bilgi için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modaveguzelliksokagi12 Şubat 2015 07:56

      Hijyene dikkat ettiğimiz sürece ter kokusu sorununu da pek yaşamayız diye düşünüyorum. Ayrıca ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. ben roll-on yerine genelde İngiliz karbonatı kullanıyorum, yazın çok bilglendirici olmuş, yarım çay kaşığı karbonatı 1 tatlı kaşığı suyla karıştırıp koltuğunuzun altına sürün ph dengesinden dolayı ter kokmayacaksınız sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modaveguzelliksokagi12 Şubat 2015 11:07

      Canım bende çok duydum onu ama henüz hiç denemedim. En yakın zamanda deneyeceğim teşekkürler :)

      Sil
  3. Çok haklısınız ben de sizin gibi düşünüyorum. Ben de karbonat diyorum. Banyodan sonra koltuk altınıza karbonat sürün, hiç ter kokusu olmadığını fark edeceksiniz. Deneyin derim. Sevgiler...))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modaveguzelliksokagi12 Şubat 2015 14:10

      En kısa zamanda deneyeceğim teşekkürler :) benden de sevgiler :)

      Sil
  4. Güzel bir yazı,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. modaveguzelliksokagi12 Şubat 2015 14:11

      Ben teşekkür ederim faydalı olabildiysem ne mutlu :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe